MICE kısaltmasını etkinlik planlama ajanslarında, turizm acentelerinde ya da farklı mecralarda muhtemelen görmüşsünüzdür. Bu yazı içerisinde MICE ile ilgili merak ettiğiniz her şeye ulaşabileceksiniz.
MICE Nedir?
MICE, “Meetings, Incentives, Conferences, Exhibitions” kelimelerinin baş harflerinden oluşan bir kısaltmadır. MICE, bazı mecralarda M.I.C.E. ya da MICE olarak da yazılabilir.
MICE, turizm ve konaklama endüstrisinde önemli bir pazar payına sahiptir. MICE, birçok otel ve tesise önemli bir gelir kaynağı sağlar. Bu pazardaki etkinlikler, genellikle büyük grupların katılımıyla düzenlenen çoğu zaman iş veya profesyonel amaçlar için yapılan toplantılar, seminerler, konferanslar, ödül törenleri, fuarlar, sergiler ve diğer benzer etkinlikleri kapsar.
MICE endüstrisi, teknoloji, lojistik, tasarım ve diğer pek çok alanda iş fırsatları sunar.
Geleneksel olarak, MICE terimi çoğunlukla iş etkinliklerini kapsar ancak günümüzde, birçok organizatör daha büyük etkinliklere eğlence unsurları ekleyerek katılımcıların ilgisini daha iyi çekmeyi ve daha unutulmaz bir deneyim yaratmayı hedeflemektedir.
Hemen hemen her sektörde düzenli olarak etkinlikler yapıldığından, küresel iş seyahatleri ve toplantıların büyük bir kısmı bu etkinliklerin bir parçasıdır. Bu etkinliklerin temel amacı, genellikle iş profesyonellerini bir araya getirerek bağlantıları güçlendirmek, yeni fikirleri teşvik etmek, genel motivasyonu yükseltmek ve büyümeyi hızlandırmaktır.
MICE Bileşenleri Nelerdir?
MICE sektörü, toplantılar, teşvikler, konferanslar ve sergiler (fuarlar) olmak üzere dört ana etkinlik türünden oluşur. Geçmişte, bu etkinliklerin neredeyse tümü yüz yüze gerçekleştirilirdi. Yüz yüze gerçekleştirilen etkinliklerde en çok tercih edilen şehirlere konaklamalı etkinlikler düzenlenmektedir. Ancak son yıllarda, daha küçük toplantıların sanal alanlara taşınması popüler hale geldi. COVID-19 pandemisiyle birlikte, hibrit ve sanal etkinliklere olan talep hızla arttı ve MICE endüstrisinde belirleyici bir etkiye sahip oldu.
AGI Global Pazarlama Ajansı, COVID-19 pandemisi ile birlikte büyük Metaverse etkinlikleri de düzenlemiştir. Metaverse ilgisi yükselse de dört ana etkinlik türü hala büyük ölçüde talep görmektedir. Bu dört ana etkinliği daha detaylı olarak açıklayacağız.
Toplantılar (Meetings)
Toplantılar, genellikle bir gün boyunca süren etkinliklerdir. Bu toplantılar otellere ait konferans salonları veya kongre merkezleri gibi mekânlarda düzenlenebilirler. Bu mekânların seçimi, genellikle katılımcı sayısına göre belirlenir. Örneğin büyük bir şirketin C-Level kadrosu için düzenlenecek toplantılarda, şık ve küçük salonlar tercih edilirken; bir markanın bayileri ile düzenleyeceği toplantılarda, ekonomik ve büyük salonlar tercih edilebilir.
Bu etkinliklerin temel amacı, bir şirket, sektör veya projeyle ilgili zorlukları ele almak, planları tartışmak ve hedefleri belirlemek için insanları bir araya getirmektir. Yemek servisi genellikle diğer etkinlik türlerine göre basit tutulur ve eğlence programı sunulmaz.
Teşvikler (Incentives)
- Yurt İçi & Yurt Dışı Bayi Toplantıları
- Kurumsal Seyahat Organizasyonları
- Tanıtım Gezi ve Toplantı Organizasyonları
- Şirket Etkinlikleri
Teşvikler MICE sektörünün eğlence kısmını oluşturmaktadır. Şirketler, personellerine, ekiplerine, ortaklarına veya müşterilerine, motivasyon sağlamak, takdir etmek ve aynı zamanda sadakat oluşturmak için etkinlikler düzenleyebilir.
Teşvikler genellikle otelde konaklama, gala yemeği ve eğlence etkinliklerini içeren grup seyahatleridir. İşletmeler, çalışanlarına veya diğer bağlı kuruluşlarına teşvik sunarak onların daha iyi performans göstermelerini sağlayabilir. Bu tür etkinlikler aynı zamanda şirket kültürünü geliştirerek çalışanlar arasındaki takım ruhunu da artıracaktır.
Konferanslar (Conferences)
Konferansların asıl amacı sektördeki son gelişmeleri tartışmak, yeni trendleri keşfetmek ve farklı şirketlerin veya bireylerin fikirlerini paylaşmak içindir. Konferanslarda toplantılara göre katılım oranı daha fazla olur.
Konferanslarda yapılan ortak etkinlikler şu şekildedir:
- Paneller:Bir grup uzmanın belirli bir konuyu tartıştığı ve bu tartışmaların sonucunda yeni bulgularını dinleyiciler ile paylaştıkları ortamlardır. Panellerde moderatörler, iyi bir tartışma akışı sağlamak için sorular sorarlar ve aynı zamanda izleyicilerin de sorularını alarak uzmanların cevaplamasını sağlarlar.
- Sunumlar:Kamu sektörü konferanslarında, liderler uzmanlık alanları ile ilgili en yeni trendleri ve iç görülerini paylaşmak üzere konuk konuşmacı olarak davet edilerek dinleyicilere sunum yapar. Sunumlar genellikle slaytlara veya diğer görsel öğelere dayanır.
- Konuşmalar: Açılış konuşmaları olarak da bilinen konuşmalar genellikle konferansın başlangıcında veya sonunda yapılır. Konferans yeni başlıyor ise katılımcıları karşılayan veya katıldıkları için teşekkür eden bir konuşma ile açılır. Eğer konferansın bitiş zamanında ise yine teşekkür edilerek bitiş konuşması ile sonlandırılır.
Sergiler ve Ticari Fuarlar (Exhibitions)
Bazı kaynaklarda Events (Etkinlik) olarak geçiyor olsa da MICE’ın son harfi Exhibition’ı niteler. Sergiler ve fuarlar, dünyanın dört bir yanından binlerce ziyaretçiyi ve katılımcıyı çeken büyük etkinliklerdir. Fuarlar genellikle sektöre özel yapılarak, iyi tanımlanmış hedef kitleye sahiptir.
Sergilerde ve fuarlarda katılımcılar, ürünlerini veya hizmetlerini sunmak, tanıtmak ve mevcut potansiyel ortaklarla bağlantı kurmak için ticari fuarlara giderler.
- Ağ oluşturma (Network) etkinlikleri:Ticaret fuarlarında katılımcılar arasında ağ oluşturmak için çeşitli etkinlikler bulunur. Burada katılımcılar potansiyel ortakları ile tanışmak, yeni iş birlikleri yapmak ve güncel trendler hakkında fikir alışverişinde bulunmak için bulunur. Hatta birçok etkinlikte “networking” için özel biletler satılır ve fuar organizasyonunun yapıldığı alanın dışında bir alan ayrılır.
- Ödüller:Ödül törenlerinde endüstri liderleri başarılarından dolayı onurlandırılır.
- Yeni iş sahaları: Ticaret fuarları, genellikle katılımcıların kendi sektörlerinde büyümeyi ve yeniliği teşvik etmek amacıyla düzenlenen özel etkinliklerdir. Yeni kurulan şirketler için bu fuarlar, görünürlük, finansman, müşteriler ve iş başvurusunda bulunma gibi fırsatlar sunar. Şirketler bu fuarlarda ürünlerini ve hizmetlerini potansiyel müşterilere ve iş ortaklarına tanıtma fırsatı bulurlar.
Etkinliklerinizin Başarısı için Toplantı ve Etkinlik Endüstrisindeki En Son Trendleri Yakından Takip Edin
Kurumsal etkinlikler, MICE sektörünün önemli bir parçasıdır ve şirketlerin faaliyetlerini desteklemek için düzenlenir. Bu etkinlikler, şirketlerin hedeflerine ulaşmak, müşteri ilişkilerini güçlendirmek, marka imajını artırmak ve iş birliği yapmak için önemli bir araçtır.
AGI Global, MICE sektöründeki kurumsal etkinlikleri düzenleyerek, işletme faaliyetlerini desteklemek için birçok fırsatı iş ortaklarına sunar. Bu etkinlikler, markanızın ürün ve hizmetlerini sergilemesi, müşterileri ve kendi iş ortaklarıyla bağlantı kurması ve yeni iş fırsatları yaratması için ideal bir platform sağlar. Bu nedenle, MICE sektöründeki kurumsal etkinlikler, markanızın müşteri sadakatini ve memnuniyetini artırarak marka imajınızı iyileştirmenize yardımcı olacaktır.
Bizi takip etmek ve kurumsal etkinliklerimizden haberdar olmak için Linkedin hesabımızı takip edebilirsiniz.